søndag 29. august 2010

Bibloteket

Her er min kjære i sving med borremaskinen.....


For å lage hull i en haug m bøker.....

søppel steming....


Vi måtte også skjære ut ekstra inni bøkene for vi ville ikke at bøkene skulle sprike..........

mere søppel steming.........


Så stablet vi bøkene oppover lampefoten på loppelampa......


Og vi fikk det resultatet vi ville....................


Og blir vi lei kan vi snu litt på den og få et helt nytt utrykk..............


Vi har blitt inspirert av ei lampe de har i studio på rogalands tv.
Vi er begge super fornøyde med resultatet, men fy så mye jobb det var!

Tips! til dere som vil trekke om en sånn lampeskjerm som vi har funnet her- trekk den i jersey stoff!
Jeg har målt rundt oppe på skjermen og nede på skjermen og trukket fra 10-15 cm for å få den stram og fin når du trekker den over skjellettet.
Så sydde jeg løpegang oppe og nede og har trukket i husholdnings strikk og strammet til. Jeg skal kjøpe hvite kantebånd og lime på for å få en proff og fin finish på skjermen.

Nå skal jeg koke te og nyte synet av lampa ei lita stund,
så er det brodering av nye produkter til epla på programmet +
masse kos med lille snuppa mi!

Ha en koselig søndag alle dere der ute!

Veronika

10 kommentarer:

Linda :D sa...

super kul :D dere er så oppfinnsomme, og gubben er jo en mester med borr ser jeg :D får ta en tur på loppis med deg når tøtta er ute :D

Frk.Eplegrøt sa...

Hei.
Havnet plutselig inn på din blogg:)
Så smart!Lampa ble jo knall stilig - og bare det ved at snu den få et annet utrykk.
Kanskje tidkrevende men jammen meg verdt det ser jeg:)
Ha en fin dag!

Unknown sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
LahrA sa...

Kul lampe! Takk for tips ang skjerm. Har en skjerm som trenger nytt stoff og skal jaggu meg bruke tipset ditt! Ha en fin søndag :)

Bitt@mi sa...

Den ble überkul:-) Utrolig oppfinnsomt, og jammen har du fått deg en både flink, hjelpsom og likesinnet kjæreste, tror jeg:-)
Klem fra meg!

Minmill sa...

Det er det mest oppfinnsomme jeg har sett på lenge. Gjett om jeg lurte når jeg leste nedover i innlegget? Den ideen må jeg legge inn i idehaugen min. Takk for herlig inspirasjon.

Maya: sa...

Haha, så tøft! Tenker det var litt arbeid med de bøkene, men når resultatet blir slik så er jo fort glemt:D

Maya

Unknown sa...

tøøøøft!

Sanne sa...

dette er en NYDELIG ide :)

Anonym sa...

Was impressive. You look pretty experienced within
the area.

Also visit my web-site: günstig schuhe online shop